Boomerang

Bumerang - Yazarkafe

25 Eylül 2014 Perşembe

Autumn/Winter 2014/2015 Red




    2014/2015 Sonbahar /Kış modasında gözümüzü alamadığımız hoş bir kırmızı tonu göze çarpıyor.
Bir çok defileleri inceledikten sonra beni içine çeken bu rengin pantonelerde nasıl isimlendirdiğini araştırdım.Pantone den kısaca bahsedelim.Moda sektörünün kullandığı renklerin numaralandırılmasıyla oluşturulan bir arşiv olarak adlandırabiliriz.Tasarımcılar tasarımlarında bu renkleri kullanmakta ve üretim sürecinde kullandıkları renkleri bu katolok sayesinde takip etmektedir.
Pantonelerde Aurora red ismiyle bu renge rastlıyoruz.
Kutup bölgesinde görülen güneşte oluşan manyetik fırtınanın dünya ya yansımasında oluşan renler.
Sizin için bir kaç look (görsel)hazırladım.
Dikkati çeken flamenko dansçısı edasında kullanılan stili gördüğümüz gibi
Beyaz şifon görünümlü Hüseyin Çağlayan elbisedeki kırmızı tonları takma tırnak:-)
Esprili bu elbiseyle benim her zaman büyük hayranı olduğum modacıyı bir kez daha anmak isterim.Modacılar arasından mimar olmasının getirdiği özellikleri kullanarak her bir giysiyi deyim yerindeyse inşa ediyor.

Bu görselleri inceledikten sonra beynimde şimşek gibi Tamara Lempika tablosu canlandı.
Kullandığı bu kırmızı tonu ne kadarda canlı ve parlak.
Bu kırmızı tonu eminim en kısa zamanda tarzıma taşıyacağım.Yazımda zaman zaman ingilizce kelimeler kullanmamın nedeni evrensel olan bazı terimleri bu sektöre meraklı genç arkadaşlara yardımcı olmak istememden.Özenti veya hava atma gibi bir düşüncem yoktur.Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder