Boomerang

Bumerang - Yazarkafe

14 Eylül 2014 Pazar

B12 Vitamin Eksikliği


   B12 Vitaminin ana görevi kırmızı kan hücreleri üretmek ve merkezi sinir sisteminin korunmasıdır.
Google da birçok bilgi bulabilirsiniz ama ben yaşadığım sorunları anlatarak başınıza böyle
bir durum geldiğinizde neler yapmanız gerektiği hakkında bilgi vermek istedim.
Hasta olduğunuzda utanmak,gizlemek bence yanlış.
Ayıp değil ki kimse mükemmel bir sağlığa sahip değil.Ben aksine paylaşıp bilgi vermenin güzel olduğunu düşünüyorum.
B12 vitamin oranımın düşüklüğünü çok geç fark ettim .Keşke daha önce fark etseydim diyorum.
Unutkanlık benim en belirgin özelliğimdi.Anahtarlarımı kaybederdim, kredi kartım kayıp diye iptal edip
evde bulurdum vs…Ani sinirlenmeler ve yorgunluk hissi .

Ahh ben sinirli değilim b12 den diyorum şimdi.
Biraz önce tvde Ahmet Çakar da aynı durumu anlattı.''Özür dilerim çok sinirliydim B12iğnelerimi oldum daha iyiyim dedi.''
Bir doktordan bunu duyduktan sonra benim bunu yaşamam ne kadar doğal anlayın.

Babamda doktor b12 eksikliğini fark etti bende de acaba aynı durum ben de olabilirmi diye düşündüm.
Biraz belirtilere baktım çok uyuştuğunu görüp hemen aile hekimine gittim.
Bir kan testi yaptı ve  tam düşündüğüm gibi çıktı.
İlk önce iğneler yukarıdaki ampuller her gün 1 hafta içinde her gün1 adet vuruldum.
Daha sonra haftada 1 adet 1ay boyunca vuruldum.Onlar bitince her öğle bir hap aldım.


Şu an kendimi çok iyi hissediyorum.Unutkanlık ve stres azaldı.Kendimi dinç ve iyi hissediyorum.
Umarım bu yazım size de yardımcı olmuştur.
B12 vitamini et,süt ürünleri,baklagillerde bulunuyor.
Diyet yapanlar ve emziren annelerde bu duruma maruz kalabilir.
Sağlıklı olmak en büyük zenginlik kıymetini bilin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder