Boomerang

Bumerang - Yazarkafe

20 Şubat 2015 Cuma

Evde ekmek yapmak

Merhabalar;Soğuk karlı bir gün ve ben evden parmağımı bile çıkartmak istemiyorum.Bu gün sıcak bi ekmek hazırlamak istedim. Benim ekmek makinam Sinbo marka.Aslında anneme aitti arzası vardı.Annemde yaptır kullan dedi.Servise yolladım yapıldı ve benim oldu.Kullanması oldukça basit bir alet.Dikkat edilmesi gereken en önemli şey pişme süresini iyi hesaplamak.Mayalama ve pişirme süresini hesaplayıp saatini yemek istediğiniz süreye ayarlıyorsunuz.
Makina iki farklı 700gr ve 900gr ekmek yapıyor.Ekmeğin pişmesi ve birazda dinlenme süresini hesaplarsak 2saat Sürüyor.Tüm malzemeleri koyup,saatini ayarlarsanız sabah ekmek kokusuyla uyanırsınız.Şunuda söylemeden geçemiycem kışın daha iyi ekmek oluyor.Bu ablamın keşvi ve biz Çorum unu kullanıyoruz.Kendimize ait birde reçetemiz var.Damak tadımıza göre uyarladık.

700gr Ekmeğe göre:
Ölçek bardağıyla 3bardak un
Ölçek bardağıyla 1 bardak artı 1/4 Ölçü süt yada su
Ölçü kaşığının küçük kısmıyla 1 Kaşık tuz
Ölçü kaşığının büyük kısmıyla 2 ölçek Sıvı yağ
Ölçek kaşığının küçük bölümüyle 2kaşık kuru maya
1 adet kesme şeker
Tüm malzemeleri koyun ekmeğin boyutunu ve rengini seçin ve başlatın.
Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder